19 Mayıs 2015 Salı

RÜYALAR GERÇEK OLSA (İbrahim Sağır)

    RÜYALAR GERÇEK OLSA
      ---İsmail KARA---
      Yıllar önce Onbaşı lâkabıyla anılan bir komşumuz vardı. Onun askerlik yaptığı dönemde askerliğini onbaşı olarak yapmak her halde köydeki bir vatandaş için çok önemli bir şeymiş ki, bu lâkapla anılıyordu.
      Çocukluğumda iyi anımsıyorum onun sevilen biri olduğunu. Şimdi biraz düşünüp gerçek adını da buldum kafamda; Abdullah Açıkgöz.
      Topluluk halinde iken bir gün şöyle demişti; “Rüyamda yükseliyor, yükseliyor paşa oluyorum. Uyanıp bakıyorum ki, yine çul yataktayım”.
      Rüya deyip geçmeyin! Bazen, bir rüya görüyoruz. Bir süre sonra, ya rüya aynen, ya da yaklaşık bir şekilde karşımıza çıkabiliyor.
      Örneğin, rahmetli Ecevit sağken bir rüya gördüm. Bana dedi ki,” Sana ihtiyacımız var. Yanımızda olmanı istiyorum”. Aradan bir iki ay geçti geçmedi, dolaylı yollardan bana Yenimahalle ilçe başkanlığı teklifi geldi. Ben de, “Benim bu konuda ağzım yandı, kusura bakmayın” diyerek kabul etmedim.
      Eskişehir Şairler Derneği Başkanı şair dostum İbrahim Sağır da 02.11.1999 da yazdığı “Belledim” adlı şiirinde bakın ne diyor;

Dün gece düşümde başbakan oldum,
Enflasyonun anasını belledim.
Bütçe açığına çareyi buldum,
Maaşların vanasını belledim.

Demlettim hanıma tavşankanı çay,
İçtikçe keyiften dedim daha koy,
Söke söke aldım nasıl olsa oy,
Vermeyenin hanesini belledim.

Cazgırına kanat gerdim düzenin,
Yanındaydım halkı ezip, üzenin,
Türüban, mürüban ile gezenin,
Elindeki kınasını belledim.

Hep irtica borazanı öttürdüm,
Ahaliyi sürü gibi güttürdüm,
Sigaramı keyif ile tüttürdüm,
Konuşanın çenesini belledim.

Özgürlüğe, mözgürlüğe dur dedim,
Bu işlere daha zaman var dedim,
Kafa tutan olur ise vur dedim,
Balasını danasını belledim.

Halkın hali perişanmış bana ne,
Geç beyim geç, bunlar ucuz bahane,
İ.M.F.den para buldum daha ne,
Az diyenin nenesini belledim.

Uyandım ki, yorgan yerde, ben yerde,
Yine dertler yığın yığındı serde,
SAĞIR, başbakanlık nerde, sen nerde?
Dişlerimin minesini belledim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder