19 Mayıs 2015 Salı

S A F T İ R İ K ve NUSRET TURAN

SAFTİRİK
      ---İsmail KARA---
      Sözlüklerde aradım bu kelimeyi, var mı, ne anlama geliyor diye. Buldum da… Argo bir kelime olarak niteleniyor ama “Saf, budala, acemi” gibi anlamlara geliyor.
        Özüne, sözüne sadık, vefa bilir şair bir dostum var; Nusret Turan
Saftirik kelimesini ilkin, sanırım ondan duymuştum. Bir şiir yazmıştı ve şiirin adı da “Saftirik” di. Turan kardeşim şiirini, toplantılarda okurdu. Hoşumuza da giderdi.
         Turan, bu şiiri ile tüm dünyada barış istiyordu.
         İnsanî duygularıyla insanlığa sesleniyordu. En iyisi, gelin birlikte okuyalım;
         Rüyamda çıktım kürsüye, bağırdım dünyaya
         “Atın silahları” dedim attılar.
         Bundan sonra silah milah yok
         Tamam mı, tamam mı?… “Tamam” dediler.
         Gemiler bundan sonra çiçek taşıyacak
         İnsanlar binip gezecek, sınır da yok mınırda
         Silah atmak yok, adam vurmak yok
         Kin yok, nefret yok tamam mı? “Tamam” dediler.
         Askerdeki silahlar, kazma kürek olacak
         Ağaç dikilecek, ev yapılacak, baraj yapılacak
         Bundan sonra vatana böyle hizmet verilecek
         Tamam mı, tamam mı? “Tamam” dediler.
         Herkes fabrika yapıp, ekecek, biçecek
         Torpili morpili kaldırıyorum, herkes eşit olacak
         Yollarda trafik canavarı yok, karınca ezilmeyecek
         Tamam mı, tamam mı? “Tamam” dediler.
         Döviz bürolarını kaldırıyorum, para ticareti yok
         Birbirimize elma-armut verip, nar alacağız
         “Yaşa, varol, sen nerdeydin, nerdeydin
         Seni Allah gönderdi, yaşa Varol” dediler
         Böbürlendim aşka geldim, konuştukça konuştum
         Sizi ben kurtarıyorum, ben kurtarıyorum
         Zırt-pırt benzine zam yapılmayacak
         Herkes arabasına binip, dünyaları gezecek
         Hormonlu yiyecek yok, ekeni biçeni keserim
         Tamam mı, tamam mı? “Tamam” dediler.
         Nusret Turan’ın hayallerinde insanlık için iyi istekler var. Zaten olmalı da… Çünkü, şairler duygusal ve samimî insanlardır. Çevresi için, insanlık için hep iyi şeyler isterler.
         Turan çıkardığı ikinci kitabına da “Saftirik” adını verdi. Kutlarız.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder